Selecteer een pagina
Algemeen

Zo wordt jouw (business to business) nieuwsbrief wel gelezen

Als ik naar mezelf kijk verdwijnt 80% van de nieuwsbrieven die ik ontvang ongelezen in mijn digitale prullenbak. Een goede open rate (het percentage ontvangers van de nieuwsbrief die hem ook daadwerkelijk heeft geopend) ligt anno 2020 op ruim 30%. Wil jij dat jouw nieuwsbrief door meer mensen gelezen wordt? Lees dan mijn tips en ga aan de slag.

Aansprekende en duidelijke titel

Als jij een nieuwsbrief ontvangt met als titel Dappher tekst & advies Barendrecht dan is de kans groot dat je hem meteen delete. Maar wat nou als de titel is:

Met deze titels laat je zien waar het over gaat zonder dat je de inhoud al weggeeft. Daarmee wek je interesse en vergroot je de kans dat mensen doorklikken.

Kernachtige intro’s

Het openklikken van je nieuwsbrief is leuk maar je wilt natuurlijk dat hij gelezen wordt. Dat doe je door korte, kernachtige intro’s te schrijven die uitnodigen om door te klikken naar bijvoorbeeld  je website. Hier kunnen mensen verder lezen of iets bekijken. Op lappen tekst haakt de meerderheid af!  

Deel kennis

Op artikelen over je producten- of diensten aanbod zitten de meeste mensen niet te wachten. Wat wel op prijs gesteld wordt is als jij je kennis deelt. Denk hierbij aan handige weetjes, trends & ontwikkelingen en actualiteiten. Speel in op nieuwsfeiten en voeg daar je eigen expertise aan toe. 

Exclusiviteit voor lezers van je nieuwsbrief 

Zorg ervoor dat er iets exclusiefs te halen valt voor de lezers van je nieuwsbrief. Denk aan een (prijs)voordeel, een avond speciaal voor de lezers of een voorvertoning van een nieuw product. 

Kun jij nog wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van je nieuwsbrief? Ik help je graag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ben Daphne en mijn liefde voor schrijven loopt als een rode draad door mijn leven. Met Dappher kies ik ervoor om teksten te schrijven voor ondernemers die raken, tot de verbeelding spreken, motiveren en tot actie over laten gaan. Mijn ingrediënten voor succes zijn inlevingsvermogen, goed luisteren en doorvragen, mijn intuïtie en de ruim 11 jaar ervaring die ik heb als communicatieadviseur.
Share via
Copy link
Powered by Social Snap