Selecteer een pagina
Tips & advies

5 redenen waarom zakelijk bloggen loont (en er zijn er nog veel meer te bedenken)

Veel ondernemers hebben een haat-liefdeverhouding met het verzinnen van content. Vooral bloggen wordt als lastig ervaren. Met mijn vijf tips kan ook jij er niet meer omheen. Dus weet je zeker dat je verder wilt lezen?

1. JE WORDT EEN AUTORITEIT OP JOUW VAKGEBIED

Door je kennis en kunde te delen word je gezien als een deskundige. En laten mensen nou graag zaken doen met deskundigen. 

2. MET JE BLOG HEB JE METEEN CONTENT VOOR JE SOCIALE MEDIA KANALEN

Er gaat tijd zitten in het schrijven van goede blogs. Maar staat je blog eenmaal dan kun je hem delen op je Instagram, Facebook, LinkedIn en in je nieuwsbrief. En dat levert je dan weer traffic op naar je website. Een win-winsituatie dus.

3. INSPELEN OP DE VRAGEN VAN JOUW KLANTEN

Potentiële klanten hebben allerlei vragen over jouw product of dienst. Door hier in je blog op in te spelen neem je die vragen en ook de eventuele bezwaren op voorhand weg.

4. EEN EXTRA SERVICE NA AANSCHAF VAN JE PRODUCT OF DIENST

Met je blog focus je je niet alleen op potentiële klanten maar ook op bestaande klanten. Beschrijf daarom hoe jouw klanten je gekochte product of dienst het beste kunnen gebruiken of inzetten. 

5. MEER KANS OP PR

Ook redacteuren en journalisten zoeken via Google. Als jij een autoriteit bent op jouw vakgebied is er een reële kans dat je benaderd wordt voor een quote, interview of artikel. 

Tot slot: voeg een call to action toe aan je blog en de mogelijkheid om hem te delen!

Blog jij al of overweeg je om te gaan bloggen? Laat een reactie achter.

1 Reactie

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ben Daphne en mijn liefde voor schrijven loopt als een rode draad door mijn leven. Met Dappher kies ik ervoor om teksten te schrijven voor ondernemers die raken, tot de verbeelding spreken, motiveren en tot actie over laten gaan. Mijn ingrediënten voor succes zijn inlevingsvermogen, goed luisteren en doorvragen, mijn intuïtie en de ruim 11 jaar ervaring die ik heb als communicatieadviseur.
Share via
Copy link
Powered by Social Snap