Als ik naar mezelf kijk verdwijnt 80% van de nieuwsbrieven die ik ontvang ongelezen in mijn digitale prullenbak. Een goede open rate (het percentage ontvangers van de nieuwsbrief die hem ook daadwerkelijk heeft geopend) ligt anno 2020 op ruim 30%. Wil jij dat jouw nieuwsbrief door meer mensen gelezen wordt? Lees dan mijn tips en ga aan de slag.
Aansprekende en duidelijke titel
Als jij een nieuwsbrief ontvangt met als titel Dappher tekst & advies Barendrecht dan is de kans groot dat je hem meteen delete. Maar wat nou als de titel is:
- Zo wordt jouw nieuwsbrief wel gelezen.
- 5 redenen waarom zakelijk bloggen loont.
- Zo schrijf je een persbericht.
- Hoe je snel…
- Ben jij klaar met…?
- Zo krijg je meer…
Met deze titels laat je zien waar het over gaat zonder dat je de inhoud al weggeeft. Daarmee wek je interesse en vergroot je de kans dat mensen doorklikken.
Kernachtige intro’s
Het openklikken van je nieuwsbrief is leuk maar je wilt natuurlijk dat hij gelezen wordt. Dat doe je door korte, kernachtige intro’s te schrijven die uitnodigen om door te klikken naar bijvoorbeeld je website. Hier kunnen mensen verder lezen of iets bekijken. Op lappen tekst haakt de meerderheid af!
Deel kennis
Op artikelen over je producten- of diensten aanbod zitten de meeste mensen niet te wachten. Wat wel op prijs gesteld wordt is als jij je kennis deelt. Denk hierbij aan handige weetjes, trends & ontwikkelingen en actualiteiten. Speel in op nieuwsfeiten en voeg daar je eigen expertise aan toe.
Exclusiviteit voor lezers van je nieuwsbrief
Zorg ervoor dat er iets exclusiefs te halen valt voor de lezers van je nieuwsbrief. Denk aan een (prijs)voordeel, een avond speciaal voor de lezers of een voorvertoning van een nieuw product.
Kun jij nog wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van je nieuwsbrief? Ik help je graag.
0 reacties