Ik word enorm blij van open, eerlijk en oprecht schrijven over zaken die mij raken, verwonderen en over de struggels en successen in mijn (zakelijke) leven. Daar krijg ik ook veruit de meeste reacties op. Blijkbaar spreekt het mijn lezers ook aan?
INHOUD WERK VERSUS PERSOONLIJKE CONTENT
Een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik meer ‘moet’ schrijven over de inhoud van mijn werk (iets met een autoriteit worden op mijn vakgebied). Hoe schrijf je goede (website) teksten, tips over bloggen, het schrijven van een persbericht, hoe bouw je een nieuwsbrief op, etc. En hoewel ik hier uiteraard prima over kan schrijven geeft het mij lang niet altijd de voldoening en waardering die ik bij persoonlijke teksten heb/krijg. Het voelt voor mij vaak als oude wijn in nieuwe zakken. Overal kun je tips en adviezen vinden over het schrijven van content. Natuurlijk kan ik mijn eigen touch eraan geven, maar dan nog voelt het niet alsof ik iets nieuws breng. En zoals ik al aangaf levert het mij ook veel minder reacties op.
EENHEIDSWORST
Daarnaast merk ik dat ik als lezer ook murw word van de vele nieuwsbrieven, blogs en berichten op social media die tips en adviezen bevatten. Ik vind het veelal eenheidsworst. Als lezer reageer ik dus ook eerder op mensen die stelling nemen, ontroeren of echt inspireren. En nieuwsbrieven? Die gooi ik vaak al op voorhand weg!
KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT
Hoe meer content, hoe beter lijkt in toenemende mate het credo. Zelf geloof ik in kwaliteit boven kwantiteit. Liever één of twee keer per week een bericht dat vernieuwende en oprechte inhoud heeft en goed gewaardeerd wordt dan dagelijks content om de content. 8 minuten leestijd voor een artikel? Dan moet het wel heel interessant zijn!
0 reacties