Veel ondernemers hebben een haat-liefdeverhouding met het verzinnen van content. Vooral bloggen wordt als lastig ervaren. Met mijn vijf tips kan ook jij er niet meer omheen. Dus weet je zeker dat je verder wilt lezen?
1. JE WORDT EEN AUTORITEIT OP JOUW VAKGEBIED
Door je kennis en kunde te delen word je gezien als een deskundige. En laten mensen nou graag zaken doen met deskundigen.
2. MET JE BLOG HEB JE METEEN CONTENT VOOR JE SOCIALE MEDIA KANALEN
Er gaat tijd zitten in het schrijven van goede blogs. Maar staat je blog eenmaal dan kun je hem delen op je Instagram, Facebook, LinkedIn en in je nieuwsbrief. En dat levert je dan weer traffic op naar je website. Een win-winsituatie dus.
3. INSPELEN OP DE VRAGEN VAN JOUW KLANTEN
Potentiële klanten hebben allerlei vragen over jouw product of dienst. Door hier in je blog op in te spelen neem je die vragen en ook de eventuele bezwaren op voorhand weg.
4. EEN EXTRA SERVICE NA AANSCHAF VAN JE PRODUCT OF DIENST
Met je blog focus je je niet alleen op potentiële klanten maar ook op bestaande klanten. Beschrijf daarom hoe jouw klanten je gekochte product of dienst het beste kunnen gebruiken of inzetten.
5. MEER KANS OP PR
Ook redacteuren en journalisten zoeken via Google. Als jij een autoriteit bent op jouw vakgebied is er een reële kans dat je benaderd wordt voor een quote, interview of artikel.
Tot slot: voeg een call to action toe aan je blog en de mogelijkheid om hem te delen!
Blog jij al of overweeg je om te gaan bloggen? Laat een reactie achter.
0 reacties